|
|
|
|
Marek Tomaszewski and Waclaw Kisielewski played piano duets in Poland from the 1960's through the 1980's until Waclaw's tragic death in a 1986 auto accident. Their delightful interpretations of classical music as well as their own compositions brought them musical fame in Europe. Selections:
1. Prząśniczka (Stanisław Moniuszko) 2. Allegretto z Sonaty d-moll (Ludwig van Beethoven) 3. Wesoły wieśniak (Robert Schumann) 4. Cyrulik sewilski (Gioacchino Rossini) 5. Preludium As-dur (Fryderyk Chopin) 6. Koncert a-moll (Edward Grieg) 7. Symfonia „Włoska”(Felix Mendelssohn-Bartholdy) 8. Słowik (Aleksander Alabiew) 9. Przybywaj, piękna wiosno (Wolfgang Amadeus Mozart) 10. Łabędź (Camille Saint-Saëns) 11. Chciałabym, a boję się (Milton Ager) 12. Oczy czarne (trad.) 13. Karzełki (Charles Newman) 14. Ragtime klonowego liścia (Scott Joplin) 15. Gdy wrócisz (Marek Tomaszewski) 16. Labirynt (Wacław Kisielewski / Marek Tomaszewski) 17. The Last Waltz (Barry Mason / Less Reed) 18. San Francisco (John Philips) 19. Massachusetts (Barry Gibb, Robin Gibb, Maurice Gibb) 20. The World We Knew (Bert Kaempfert)
Legenda duetu fortepianowego Marek i Wacek datuje się od połowy lat 60. Wówczas to dwaj studenci Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie – dwaj pianiści z klasy prof. Zbigniewa Drzewieckiego, poza programem realizowanym w ramach studiów błysnęli umiejętnością improwizacji na różne tematy, m.in. na tematy zaczerpnięte z muzyki klasycznej.
Prząśniczka Moniuszki, temat z Sonaty d-moll Beethovena, utwory Chopina czy Łabędź Saint-Saënsa w wykonaniu duetu zachwycały fantazyjnością aranżacji tychże tematów oraz spontanicznością, jaką może nieść z sobą improwizacja.
Jako duet zaczęli koncertować w roku 1963. Występowali w telewizji. Mieli cykliczne audycje w Polskim Radiu. Następnie wydali w Polskich Nagraniach swą pierwszą "czwórkę" (Muza N 0531). W 1966 roku odbyli po kraju wspólne tournée z Marleną Dietrich.
Niebawem udali się na trasy europejskie, od razu odnosząc znaczące sukcesy, w Polsce – kultowymi nagraniami okazały się "przeróbki" tematów klasycznych, zarejestrowane w studiu Muzy – Polskich Nagrań w 1968 roku.
Ich koncepcję adaptacyjną – wg Lucjana Kydryńskiego, i z czym należy się w pełni zgodzić – można określić słowami: klasyków grają tak, jak się gra przeboje, przeboje grywają tak, jak się gra klasyków. Niniejsza płyta jest zbiorem tych kultowych nagrań z 1964 (13 – 16) i 1968 r.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Features
- Compact Disc
- Polish language text
- 20 Selections
- Total Time:58:00
- 2018
|
|
|
|
|
|
|